همشهری آنلاین: معاون فنی مهندسی پلیس راهور ناجا با اشاره به مصوبه الزامی شدن نصب کیسه هوا بر روی خودروها از ابتدای برنامه پنجم گفت: بر این اساس شماره‌گذاری خودروهای فاقد کیسه هوا از اول دی ماه سال جاری ممنوع است.

خودرو ایمنی کیسه هوا

سرهنگ در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: بر اساس مصوبه سال 88 کمیسیون امور زیربنایی دولت، نصب کیسه ایمنی هوا بر روی خودروها از ابتدای برنامه پنجم توسعه اجباری شد.

 وی با اشاره به این که نصب کیسه هوا بر روی خودروها حداقل تا 15 درصد شمار کشته‌های تصادفات رانندگی را کاهش می‌دهد، به تبصره 2 ماده 9 قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی اشاره کرد و افزود: بر این اساس کلیه وسایط نقلیه باید به تجهیزاتی که در قوانین و مقررات معین می‌شود مجهز باشند و در صورت مجهز نبودن وسایط نقلیه به این تجهیزات، راهنمایی و رانندگی موظف است از شماره‌گذاری و ارایه خدمات به آنها خودداری کند.

 معاون فنی مهندسی پلیس راهور ناجا با اشاره به نامه سازمان ملی استاندارد گفت: در این نامه که رونوشت آن برای پلیس راهور ناجا ارسال شده، به تمامی خودروسازان ابلاغ شده است که تنها تا قبل از دی ماه مهلت دارند محصولات خود را به کیسه هوا مجهز کنند.

 وی با اشاره به این که مردم نیز باید از خرید خودروهای فاقد پلاک خودداری کنند گفت: هیچ خودروساز و نمایندگی فروشی حق ندارد خودرو بدون پلاک به مردم تحویل دهد.

 معاون فنی مهندسی پلیس راهور ناجا تاکید کرد: پلیس قطعا در صورت تردد خودروهای بی‌پلاک، نسبت به توقیف آنها و برخورد با نمایندگی خودروساز متخلف اقدام می‌کند.

 از ابتدای دی‌ ماه خودروهای فاقد کیسه هوا نخرید

 بهادر کاظمی، معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران نیز چندی پیش به شهروندان هشدار داد از ابتدای دی ماه از خرید خودروهای فاقد کیسه هوا خودداری کنند، زیرا برای این خودروها پلاک صادر نخواهد شد.

 وی گفت: طبق آنچه که پیش از این نیز اعلام شده، از ابتدای دی ‌ماه خودروهای سواری فاقد کیسه هوا شماره‌گذاری نخواهند شد.

 معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به ارسال نامه لغو شماره‌گذاری خودروهای فاقد کیسه هوا به پلیس راهور ناجا از ابتدای دی ماه خاطرنشان کرد:از مردم می‌خواهیم جهت جلوگیری از هرگونه مشکل احتمالی از هرگونه خرید یا پیش خرید خودروهای سواری بدون کیسه هوا که تاریخ تحویل آن‌ها بعد از ابتدای دی ماه است، خودداری کنند.

 وی افزود: طبق قانون از ابتدای دی خودروهای سواری فاقد کیسه هوا شماره‌گذاری نخواهند شد و طبیعتا افرادی که این خودروها را پس از این تاریخ خریداری کنند، دچار مشکل شماره‌گذاری خواهند شد.

 معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران تصریح کرد: هیچ‌گونه مهلت جدیدی به خودروسازان جهت تجهیز محصولاتشان به کیسه‌ هوا داده نخواهد شد، بنابراین خودروسازان بکوشند از ابتدای دی ‌ماه به تعهد خود در این زمینه عمل کنند.

کد خبر 150842
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز